2017. január 31., kedd


Bud Spencer

(Carlo Pedersoli)

A téli szünet arra is jó, hogy visszaemlékezz a neked kedves emberekre. Én Bud Spencerre emlékeztem vissza úgy, hogy elmentem egy Spencer Hill Magic Band koncertre a Kuplung nevű bárban.

Bud Spencer 1929. október 31-én született és 2016. június 27-én, 86 évesen halt meg.

 Olasz úszó, vízilabdázó és színész volt, aki leginkább a Piedone-filmekkel, spagetti-westernekkel és a Terence Hillel közös filmjeivel vált ismertté. Pályáját sikeres sportolóként kezdte: ő volt az első olasz úszó, aki 100 m-es gyorsúszásban egy percen belüli eredményt ért el. Már életében a filmtörténet egyik legendás, sokat emlegetett alakjává vált.

A kis Carlo már születésekor 6 kilós volt. Gyerekkorában sokat kellett utaznia a családjával a háború miatt. Egy balszerencsés lövés eltalálta Allessandro Pedersoli (édesapja) autógyárát. Pár év múlva elkezdett úszni, vízilabdázni. 1949-ben mellúszásban olasz bajnoki címet nyert, 1950-ben a 100 méteres gyorsúszás bajnoka lett egy perc alatti idővel. Első egyedülálló filmje: Az utolsó számlát te fizeted. Ebben a filmben még nem volt szakálla. Carlo egészen véletlenül csöppent a film világába. Először filmjét Mario Girottival  (Terence Hill) az Isten megbocsát én nem! -ben találkozott. Ekkorra már összeházasodott Maria Amato-val. A legnépszerűbb filmjei a Kincs, ami nincs, Nincs kettő négy nélkül, És megint dühbe jövünk, Különben dühbe jövünk, Az ördög jobb és bal keze, Bunyó karácsonyig, Nincs kettő séf nélkül. Bud Spencer saját szerzeményei: Futettene cd album, 80 év alatt a Föld körül, Különben dühbe jövök, Eszem tehát vagyok könyvek.



Somogyi Péter 6/a

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése