A Minecraft
egy sandbox open world (nyílt játékterű) videojáték, amit eleinte a svéd
származású Markus "Notch" Persson fejlesztett, később az általa
alapított cég, a Mojang, amit 2014-ben felvásárolt a Microsoft. A játék neve is
tükrözi a játék lehetőségeit, ami nagyban különbözik a többi játéktól. A Mine a
bányászást, a Craft a barkácsolást jelenti, ami nem csak hogy a játék világában
megtalálható bányákat, és az eszközök barkácsolását jelenti, hanem azt is, hogy
a játékos szabadon változtathatja a teret az új blokkok kitörésével,
bányászásával, illetve a lerakásával, barkácsolásával. A Minecraft hivatalos
megjelenési dátuma: 2011. november 18.. 2014. szeptember 20-án a számítógépes
Minecraft lett a legkelendőbb PC-s játék.
Módok:
Túlélő/Survival
PC
Kódja: 0
Ebben
a játékmódban a játék megmutatja, hogy milyen nehéz túl élni. Éjjelente
szörnyek támadnak a játékosra , aki általuk vagy az éhezéstől meg is sérülhet,
akár meg is halhat. Halál után újjászületik a kezdőhelyen vagy kiléphet a
főmenübe. A begyűjtött és magánál tartott tárgyak a halála helyén elszórtan a
földön maradnak, ahol 5 percig lebegnek, s ha ez idő alatt nem gyűjti össze,
azok eltűnnek. A játékos találkozhat békés mobokkal, melyeket háziasíthat vagy
élelmet gyűjthet belőlük. Előfordulhatnak különböző építmények - falvak,
templomok, erődök, romok -, melyeket nem a játékos hoz létre, hanem a
számítógép generál.
Kreatív/Creative
PC
Kódja:1
Ez
ahogy a nevében is benne van, csak a kreativitásról szól. A szóköz kétszeres
megnyomásával a játékos képes repülni vagy repülésből lezuhanni, illetve a
repülés magassága növelhető a szóköz nyomvatartásával vagy csökkenthető a
shifttel. A creative módban nincs életerő és éhségcsík. A szörnyek ugyan
megjelennek a sötétségben , de békésen viselkednek. A játékos nem sérül
semmilyen körülmények között. Csak akkor hal meg, ha kizuhan a világból.
Kizuhanni a világból úgy lehet, ha a játékos lemegy az alapkőig, kiüti azt és
átugrik rajta.
Hardcore
PC Kódja:Nincs
A Hardcore szinte teljesen ugyanaz, mint a
Túlélő, annyi különbséggel, hogy ha itt meghal a játékos, nem tud újraéledni.
Halál után egyetlen lehetősége a főmenübe való visszalépés, ami a pálya
törlésével jár. Jóval nehezebb túlélni, mivel itt a játék automatikusan
beállítja a játékmenetet a legnehezebb fokra.
Kaland/Adventure
PC Kódja:2
Ez
az 1.3.2-es update egy új játékmódja. Az Adventure lényege, hogy egy
kaland világ importálható a játékba. Ebben a módban nem lehet blokkokat lerakni
és szétszedni, csakis a hozzá megfelelő tárgyakkal, mint például a csákány.
Néző/Spectator
PC Kódja:3
Megfigyelő módban lehetőséget kapunk a
blokkokon és való áthaladásra, láthatjuk a láthatatlan játékosokat, valamint
belebújhatunk a mobokba. Ennek ellenére irányítani nem tudjuk őket, de azt
látjuk, amit ők.
Parancsa: /gamemode 3 (ez 1.8-ba került
be)
Alapdimenziók
- Nether (Pokol/Alvilág)
- End (Vég)
- Overworld (Sima világ)
Mobok
- Malac
- Marha
- Bárány
- Csirke
- Nyúl
- A Gyilkos Tapsifüles
- Farkas
- Ló
- Zombi
- Pók
- Csontváz
- Creeper
- Enderman / Bevégző
- Slime / Nyálka
- Guardian / Őrszem / Őrző
- Silverfish / Ezüstmoly
- Jeges csontváz
- Sivatagi Zombi
- Boszorkány
- Denevér
- Zombi-Malacember/Zombie-pigman
- Jegesmedve
- Tintahal
- Ocelot
- láma
- Falusi / Villager
- Wither / Sorvasztó
- Endermite / Végbogár
- Vasgólem / Iron Golem
- Hógólem / Hóember
- Kísértet
- Magmakocka
- Őrláng
- Sorvasztó csontváz
- Herobrine
- Ender Dragon / Végsárkány
- Shulker
Készítette:Csohány
Dániel 5.c
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése